חשיבות של תכנון משטח עבודה למטבח שלכם

0
2446
חשיבות של תכנון משטח עבודה למטבח שלכם

המטבח הוא אחד החדרים השימושיים ביותר בבית המודרני. בעוד בעבר המקום היה נחלתה הבלעדית של עקרת הבית – היום הוא חדר חשוב לכל בני הבית. הורים וילדים כאחד משתמשים במטבח ביחד ולחוד והוא "חדר עבודה" לכולם. על כן בעיצוב של חדר העבודה כדאי לא להקל ראש בתכנון משטחי העבודה במטבח. בתכנון יש להתחשב בגודל האופטימאלי, בחומרים חזקים, בעיצוב נוח וכמובן יפה לעין.

  • גודל המשטח – יש להתאים את גודל המשטח לשימוש אשר יעשה בו. זוגות צעירים אשר אוכלים הרבה בחוץ ולא משתמשים במטבח אלא להכנת ארוחות קלות – יכולים להסתפק במשטח עבודה קטן יחסית ולתת חשיבות גדולה יותר לדקורציה שלו. לעומת זאת, מי שיש לו ילדים להאכיל וילדים שמאכילים את עצמם (ויוצרים בלגן אדיר בתהליך זה) חייבים לבחור במשטח עבודה גדול אשר ניתן יהיה למספר ידיים לעבוד עליו בו זמנית ולהכין מנות שונות ומסובכות בו זמנית. כאשר הגודל הקיים בעיצוב מטבח בילד-אין לא מספק ניתן לבחור להוסיף אי – משטח עבודה נוסף אשר ממוקם לרוב בלב החדר ומאפשר מרחב עבודה שני למטבח. האי יאפשר לכם לא רק להגדיל את המשטח אלא גם יאפשר כמובן למספר רב של אנשים לעבוד במטבח בו זמנית. אופציה זאת מאוד נוחה למשפחות מרובות ילדים בהם הילדים הגדולים עוזרים במטבח, כאשר המשטח קטן העזרה הופכת להפרעה, שכן כולם מסתובבים אחד לשני בין הרגליים, אולם שני משטחי עבודה פותרים בעיה זאת. גם מי שמארח הרבה וצריך מקום רב לעבודה והצגה של מנות בו זמנית – האי ישמש למשטח שני.
  • עיצוב המשטח – העיצוב האופטימאלי הוא של משטח רחב, בין אם מעגלי או מרובע, כדאי שהמשטח יהיה מעוצב בצורה נוחה לעבודה. משטח עגול מאוד נוח למי שיש לו ילדים קטנים – פינות חדות נוטות להיות מסוכנות ולהישבר בקלות. משטח מרובע יכול להיות מאוד נוח למי שאין לו מקום למשטח גדול שכן הוא מתפרס למרחב יותר מעיגול. משטחים דקורטיביים בצורות גיאומטריות יכולים להיות מאוד מעניינים ומיוחדים אולם הם לא שימושיים במיוחד. כאשר כל הפינות קטנות וחדות מדי ,המשטח אוטומטית מצטמצם ופחות משטחו מנוצל כראוי.
  • חומרים – ישנן מספר אופציות בולטות לשוק החומרים למשטחי מטבחים: אקריליים, אבן, שילובים של אבן וגיר עם חומרים כימיים, נירוסטה ודמוי עץ. נירוסטה משמשת למשטחים יחסית קטנים המקיפים את הכיור והכיריים, משטחי דמוי עץ מאוד נפוצים בבניית אי במטבח, המשטחים האקריליים מצטיינים בעיצובם המיוחד גם בצורה וגם בצבע ומשטחי האבן נפוצים מאוד בבתים ארץ ישראלים ישנים. לכל חומר יתרונות וחסרונות כאשר החומרים הנפוצים ביותר הם השילובים. שיש אבן קיסר הישראלי הוא דוגמא לחומר מסוג זה. משטחי אבן הקיסר מורכבים מקוורץ טבעי בשילוב עם פוליאסטר ופיגמנטים – בדומה לסיילסטון. הקווארץ מעניק לחומרים חזקה והעמידות שמאפיינת חומר טבעי זה. על כן זהו חומר ששורד שנים והוא בעל בלאי נמוך. בנוסף חומרים עשויים קווארץ קלים מאוד לניקוי שכן הם לא סובלים משחיקה כתוצאה ממוצרי ניקוי על בסיס מימי או כימי שמוצעים למטבחים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here