יתרונות וטיפים בהזמנה של מעצב מטבחים

0
2277
יתרונות וטיפים בהזמנה של מעצב מטבחים

בשנים האחרונות נעשה יותר שימוש בשירותים של מעצבי מטבחים מקצועיים ומוסמכים לצורך עיצוב המטבח בבתים פרטיים, משרדים ואף חדרי אירוח. אז האם כדאי גם לכם להזמין מעצב/ת מטבחים מוסמך?

כאשר ניגשים לתכנון המטבח ועיצובו – בין אם כחלק מקניה של בית חדש או עיצוב מחדש ושיפוץ המטבח רבים פונים לעזרה של אנשי המקצוע – מעצבי המטבחים. מעצבי מטבחים מתחלקים לרוב לפי שתי קטגוריות – מעצבי פנים ואדריכלים (כאשר כמובן יש גם שילובים בין השניים). לרוב כאשר בוחרים במעצב עם רקע של אדריכלות מדובר באדריכל אשר מעצב את כול הבית או אדריכל עם רקע ספציפי בעיצוב פנים.

לעומת זאת כאשר בוחרים במעצב פנים ניתן לבחור באיש מקצוע שמתמחה במטבחים ויעזור לכם בעיצוב חדר מטבח בלבד. ההבדל הוא לרוב במחיר – אדריכלים מקצועיים לרוב יקרים יותר מאשר מעצבי פנים. כמובן שניתן למצוא אנשי מקצוע יקרים יותר ופחות בהתאם לניסיון, מוניטין, תיקי עבודות ועוד.

כאשר ניגשים להחלטה האם לשכור איש מקצוע, השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמכם היא האם אתם צריכים שירות מלא או התייעצות. אם אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים, איזה צבעים, צורות ועיצוב ויש לכם חזון ברור אשר אתם צריכים שתורגם לגדלים ותו לא כדאי לכם לשקול פגישת ייעוץ (או מספר מצומצם של פגישות ייעוץ). לעומת זאת אם אתם רוצים שינוי אבל לא יודעים מה הכיוון, אוהבים צבע מסוים אבל אין לכם מושג איך לשלב אותו במטבח, מנסים לדחוף 10 כסאות לחלל של 3 ועוד, אין ספק שאתם צריכים איש מקצוע במשרה מלאה.

אחרי שהגעתם להחלטה בין יעוץ קצר מול העסקה של איש מקצוע לטווח הארוך, חשוב שתבחרו את איש המקצוע המתאים לכם. בכדי לעשות זאת כדאי לבחור על פי מספר קריטריונים:

  1. תיק עבודות – למעצבים יש תמיד תיק עבודות אשר כולל שרטוטים ורעיונות לצד עבודות שיצאו לפועל. כאשר מדובר במעצבים מתחילים לרוב תמצאו יותר שרטוטים (סקיצות) מאשר תמונות של עבודות גמורות. מעצב ותיק יציג בעיקר עבודות שיצאו לפועל אולם כמובן ככל שהמעצב מנוסה יותר כך התשלום על עבודתו יהיה גבוה יותר. לכן, אל תמהרו לפסול מעצבים אשר יש להם יותר רעיונות מביצועים אם אתם אוהבים את הרעיונות כמובן.
  2. המלצות – הדרך הטובה ביותר למצוא איש מקצוע בארץ היא לקבל המלצות מאנשים "בלתי משוחדים" לרוב מדובר בחברים וקרובי משפחה. המלצה מאנשים מסוג זה עוזרת לפעמים: ראשית ניתן לראות את העבודה בשטח ושנית לקבל דו"ח כנה עליה. במידה ואתם לא יכולים לקבל המלצה אישית כדאי שתנסו לאגור כמות מקסימאלית של המלצות ולנסות "לקרוא בין השורות" של ההמלצות – כאשר אתם מקבלים רשימה של ממליצים מאיש מקצוע לרוב ההמלצות יהיה חיוביות כמובן ולכן חשוב לשאלות שאלות קשות ולהבין אם יש אי התאמה בין המלצות, או הערות על מה חשוב לשים לב וכדומה. כמובן שבעידן האינטרנט אין שום סיבה הגיונית לא לעשות בדיקה מעמיקה ברשת לראות אם יש ביקורות שליליות על איש המקצוע.
  3. התאמה אישית – חשוב מאוד גם אחרי שראיתם את תיק העבודות וקיבלתם המלצות לוודא התאמה אישית. מדובר לא רק בהתאמה של אופי לאופי, למרות שגם זה חשוב שכן אתם לא רוצים למצוא את עצמכם מתמודדים עם אדם שלא נעים לכם בתקופה לחוצה כמו שיפוץ או מעבר דירה, אלא בהתאמה רעיונית. את מידת ההתאמה הרעיונית תוכלו ככל הנראה להבין רק אחרי שתקבלו סקיצה, ראשונית לפחות, של המטבח שלכם אחרי שאיש המקצוע עיצב אותו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here