מטבח כפרי בנוף הישראלי

0
2834
מטבח כפרי
קרדיט PIXABAY

בניית מטבחים בישראל היא כבר מזמן לא רק עניין פונקציונאלי בלבד, אלא אירוע עיצובי לכל דבר. אחד הטרנדים החמים בעולם המטבחים הישראלי הינו בניית מטבח כפרי, מחומרים טבעיים ועם מראה צבעוני ושמח במיוחד… איך לגשת לעיצוב מטבחים כפריים בצורה נכונה? על כך במאמר שלפניכם.

במשך שנים רבות בישראל, בניית מטבחים בבתים היתה עניין פונקציונאלי בעיקרו: מטבחים נבנו על מנת לבשל, בדרך כלל בעת בניית הבית או הדירה עצמם, כאש מבחר הסגנונות של המטבחים שהוצעו לצרכן הישראלי היה מוגבל בהיקפו, והשתנה מאופנה לאופנה ועם התפתחות הטכנולוגיה של ייצור מטבחים לאורך השנים.

אולם בשני העשורים האחרונים לפחות, המטבח הפך לעניין עיצובי והצהרתי לא פחות מאשר פונקציונאלי, כאשר עיצוב מטבחים השתלב בעיצוב הפנים הכללי של הבית, על פי סגנון ותפיסת עולם של בעלי הבית עצמו.

כעת ישנם מותגי מטבחים רבים המציעים סגנונות, צבעים ואפשרויות רבות הרבה יותר לצרכן הישראלי, ברמות מחיר מגוונות המתאימות כמעט לכל כיס, ושיפוץ או שדרוג המטבח הפכו לנפוצים הרבה יותר עקב כך.

אחד הטרנדים החמים בעולם המטבחים המעוצבים בישראל הינו ללא ספק הקמתו של מטבח כפרי, העשוי מחומרים טבעיים, לרבות אלמנטים דומיננטיים של עץ ושילובי עץ שונים, וכן שימוש במספר מוקדים רב-שימושיים במטבח.

עיצוב מטבחים כפריים

עיצוב מטבחים כפריים הפך לתורה בפני עצמה בעולם עיצוב הפנים, והינו ענף בעל מגוון אפשרויות תכנוניות ועיצוביות מתרחב והולך, המתאים עצמו לטעם הצובר יותר ויותר דרישה מקהל הצרכנים הישראלי.

במרכזו של עיצוב מטבח כפרי נמצא כאמור השימוש בחומרים טבעיים, ובראשם שימוש בעץ לסוגיו השונים.

עוד מאפיין חשוב של מטבחים כפריים הינו בניית מטבחים בעלי משטחי עבודה גדולים, ולעיתים קרובות – גם מפוצלים. אחת ההשלכות של נטייה זו בעיצוב מטבחים כפריים, היא השימוש הנפוץ ב"אי" למטבח, כלומר יחידת אחסון, עבודה או אפילו ישיבה ואכילה, במרכז המטבח, עם הפרדה פיסית מארונות המטבח, הכיורים, התנורים והשיש המרכזי לעבודת הכנת המזון.

צבעי שאבי שיק ושימוש בפלטת צבעים

מאפיין עיצובי נוסף של מטבחים כפריים הינו הרטרו– כלומר, הנטייה לעיצוב המזכיר מטבחים ישנים יותר. יש כאן שילוב של טכנולוגיה חדישה עם מראה ישן יותר, על גבול הוינטאג', בצבעים טבעיים ומוכרים מן העבר.

כמובן שצבעי המטבח הכפרי המיועד צריכים להיגזר הן מהטעם האישי של בעלי הבית, והן על בסיס השימוש בחומרים הטבעיים מהם עשוי המטבח הנבחר, כאשר צבעי העץ בדרך כלל הינם דומיננטיים.

ניתן להשתמש בצבעי שאבי שיק, הנפוצים בצביעת פורמייקה ועץ, אולם גם ניתן לבחור צבעים המתאימים לסגנון ולסטייל האישי של בעלי הבית, מתוך פלטת צבעים, כבר בשלב תכנון המטבח המיועד שלכם.

בכך מקרה, מומלץ להתייעץ עם מעצב או מעצבת פנים בעת תכנון של מטבח כפרי חדש בביתכם, כך שישתלב במראה הכללי הפנימי של כל הבית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here