כשמסורת, טעם ובריאות נפגשים

0
390
קרדיט Canva

חלה היא לחם שאוכלים באופן מסורתי בשבתות ובחגים. מקורותיו המדויקים אינם ברורים, אך יש מאמינים כי מקורו בתקופת המקדש שם הוא נודע בשם "לחם הפנים", עם הזמן, הלחם התפתח לחלה שאנו מכירים ואוהבים כיום, עם צורתו הקלועה האופיינית וצבעו הזהוב. יצירת גרסה של חלה ללא גלוטן יכולה להיות מאתגרת, שכן קמח חיטה הוא המרכיב המסורתי שנותן ללחם את המרקם והמבנה שלו. לקמחים ללא גלוטן, כמו קמח אורז או קמח שקדים, יש תכונות שונות, ויצירת בצק אלסטי וחזק עלולה להיות קשה. בנוסף, ללחמים או חלות ללא גלוטן יש לרוב נטייה להתייבש במהירות או להתפורר, מה שעלול להפוך אותם לפחות מהנים לאכילה.

הכנת החלה המושלמת והבריאה

למרות האתגרים, אפשר להכין חלה ללא גלוטן שתהיה טעימה אך הדבר אינו פשוטו כלל. ש לבחור תערובת קמחים כגון קמח אורז, עמילן תפוחי אדמה וקמח טפיוקה במינונים מתאימים. תערובות אלו נועדו לחקות את התכונות של קמח חיטה ויכולות לשמש כתחליף ישיר במתכונים. את הקמחים הללו מערבים עם שמרים, סוכר, מלח, ביצים ונוזל לפי בחירה, כמו מים או חלב שקדים. את הבצק יש להביא למצב שהוא חלק ואלסטי, ואז ליצור ממנו כיכר קלועה. אם בחלה רגילה העשויה קמח חיטה הדבר אינו מאוד פשוט, על אחת כמה וכמה כשזו חלה מקמחים ללא גלוטן.

אלטרנטיבה טעימה ומזינה

אם חלה מתקשרת למסורת, עולם המאפים הוא גדול ורק הולך ומתרחב עם גילוי מאפים מתוקים ומלוחים במגוון צורות, מקרואסונים ועד טארטים מתוקים. עם זאת, למי שמקפיד על דיאטה נטולת גלוטן, מציאת אלטרנטיבה מתאימה יכולה להיות אתגר. למרבה המזל, יש כמה גרסאות טעימות ללא גלוטן של מאפה משביעות וטעימות בדיוק כמו המקור. יצירת גרסה של מאפה ללא גלוטן יכולה להיות מאתגרת, שכן קמח חיטה הוא המרכיב המסורתי שנותן למאפה את המרקם הקל והפריך שלו. לקמחים ללא גלוטן, כמו קמח אורז או קמח שקדים, יש תכונות שונות ויכול להיות קשה יותר לעבוד איתם. בנוסף,  המאפה נוטה להיות להיות פירורי או יבש, מה שעלול להפוך אותו לפחות מהנה לאכילה. עדיין, הוא מאפשר לבעלי רגישות לגלוטן או צליאק ליהנות מפינוק טעים מבלי לחוות השפעות בריאותיות שליליות. בנוסף, מתכוני מאפים רבים ללא גלוטן משלבים קמחים אלטרנטיביים בעלי סיבים וחלבון גבוהים יותר, מה שהופך אותם לאופציה מזינה יותר באופן כללי. כדי ליהנות ממאפה ללא גלוטן אלטרנטיבי טעים ומזין, מבלי לחשוש שמרכיביו יכבידו על הבריאות או יהוו סכנה לאנשים עם רגישות, חשוב למצוא מאפיה או בית קפה אשר מתמחים באפיה ללא גלוטן.

בית הקפה Breadberry באור יהודה הוא בית קפה- מאפיה המתמחה  באפיה ללא גלוטן ומציע מגוון לחמים, חלות, עוגות ומאפים אחרים, יחד עם כשרות מהודרת ושירות אדיב ומקצועי. התקשרו לטלפון: 03-9621955 ותיהנו מחוויית שירות יוצאת דופן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here