עיצוב מטבחים בטיחותיים לתינוקות

0
5653
עיצוב מטבחים בטיחותיים לתינוקות

כל מי שהחזיק אי פעם בידיו תינוק, ובעצם גם מי שלא חווה את התחושה המיוחדת הזאת, יודע עד כמה תינוקות ופעוטות הם פגיעים ועד כמה חשוב לא לחסוך במשאבים כדי להבטיח את שלומם. המשאב החשוב ביותר הוא בראש ובראשונה תשומת לב, ואכן הורים רבים נערכים לקראת לידת תינוק ומבצעים שינויים הכרחיים במרחבי הבית השונים, כך שהתינוק, ומאוחר יותר הפעוט, יהיו בטוחים מכל פגע.

בפרט חשוב לתכנן בהתאם את המטבח, שכן מטבע הדברים מדובר במקום שבו עלול לשרור חום רב (הן על כיריים או בתנור והן כזה הנובע מסירים לוהטים, צלחות ועליהן אוכל חם וכו'), נעשה שימוש בסכינים חדות וכלים אחרים שעלולים לפגוע, ובאופן כללי מרובות בו הסכנות.

עיצוב מטבחים – לא רק אסתטיקה ופונקציונאליות אלא גם בטיחות

עיצוב מטבחים הוא שלב הכרחי בדרך למטבח אסתטי, פונקציונאלי – ובטוח.

אמנם יש הורים שמאמינים כי אין סכנה אמיתית שהרי הם נמצאים ליד האוכל המתבשל ו/או עם הפעוט לאורך כל זמן הכנת האוכל, אבל חשוב לזכור שדי ברגע אחד של היסח הדעת, ובעולם מרובה הגירויים של ימינו אין מי שדעתו לא מוסחת ולו לרגע קט, כדי לגרום לאסון גדול שהשפעותיו יכבידו עלינו לאורך שנים רבות רבות, ועל כן חובה להתייחס במהלך העיצוב גם לפן הבטיחותי.

מגן כיריים, מנעולים למגירות

אחד מפריטי החובה במסגרת עיצוב מטבחים בטיחותיים לתינוקות ופעוטות הוא מגן כיריים – פריט פלסטיק פשוט שעלותו אינה גבוהה (סביב ה- 100-150 ש"ח) והמונע מילדים רכים בשנים גישה אל הכיריים, שכידוע עלולים להיות מסוכנים עד מאוד.

מגן הכיריים עשוי פלסטיק מיוחד שעמיד בפני חום, מגיע עם דבק דו צדדי שמצמיד אותו לכיריים ומתאפיין בשיפוע (אל מחוץ לכיריים) כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שלא יווצר כל מגע בין הפעוט לבין הלהבה או הסיר הלוהט שמונח עליה.

עוד פריט שעלותו אינה גבוהה ותועלתו עצומה הוא מנעול מגירות וארונות – כדי שאותן מגירות בהן מאוחסנים פריטים שעלולים לפצוע את התינוקות (למשל סכינים) יהיו מחוץ לחתום עבורם. במגירות אחרות מומלץ להתקין אביזר פשוט אחר המונע תפיסת אצבעות, לא פציעה חמורה מדי אבל גם כך כזו שגורמת עוגמת נפש לא מבוטלת, כך שכדאי לחסוך אותה מהפעוט, ומכם.

הארון שמתחת לכיור

בבתים רבים משמש הארון שמתחת לכיור המטבח לאחסון בקבוקי אקונומיקה, פותחי סתימות ושאר חומרים מסוכנים. למעשה, מדובר כמעט בסטנדרט מבחינת עיצוב מטבחים – אבל בבית שיש בו ילדים רכים בשנים חובה להרחיק את אותם חומרים מסוכנים מהישג ידם. גם הילדים הזהירים ביותר והחששנים ביותר עדיין עלולים לפתוח (מתוך סקרנות ו/או משחק) בקבוק אקונומיקה, ואפילו אם "רק" יריחו אותו עלול להיגרם להם נזק חמור מאוד. למרבה הצער מדי שנה מתרחשות תאונות כואבות בשל רשלנות ושמירתם של חומרים מסוכנים במקום נגיש לילדים, וחבל שגם אתם תיכנסו לסטטיסטיקה העגומה – את החומרים המסוכנים מאחסנים במקום שילדים לא יכולים להגיע אליו, ועם מנעול שיוודא זאת.

המלצות נוספות

אם אתם אוהבים לבשל והילדים שלכם נמצאים אתכם במטבח, כדאי למצוא דרך להעסיק אותם ובעצם לרתק אותם לנקודה ספציפית, כך שהם גם לא יפריעו לכם וגם לא יסכנו את עצמם מתוך שיעמום. דרך יצירתית אחת היא להקצות להם חלק מקיר המטבח (כמובן כזה המרוחק מהתנור והכיריים ומכל מקור סכנה אחר) ולאפשר להם לצייר עליו. עוד אופציה פופולארית היא מגנטים למקרר.

טיפ אחר הוא להקפיד לשמור מוצרי מזון שילדים קטנים עלולים להיחנק בגינם – פיצוחים, עדשים וכו'- במדפים הגבוהים.

בנוסף לעיצוב המטבח ישנה כמובן חשיבות גם להתנהלות שלנו, ובפרט חובה לפקוח כל הזמן שבע עיניים ולהיות מודעים לסכנות השונות הטמונות במטבח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here