שינויים מהירים במטבח

0
5771
שינויים מהירים במטבח

לעיתים הצורך בשיפוץ מטבח נובע מתחושת כבדות וחוסר ברק, כך שניתן להימנע משיפוץ כללי וללכת על שדרוג מטבח או על חידוש מטבח. במידה והמטבח מסודר ופועל בצורה הטובה ביותר, ניתן לערוך שינויים קלים המשדרגים את המטבח ללא כאב הראש וההוצאות הכרוכות בשיפוץ מטבח.

אם אין במטבח מספיק מקום לישיבה לארוחות קלות, מומלץ לשקול אפשרות של הצבת פינת אוכל קטנה בקצה שורת הארונות. שולחן מתקפל או פינה מתוכננת לפי מידה אשר תתאים לחלל המצוי תסייע בידכם לעשות את ארוחות הבוקר לקלות יותר ומהנות יותר. אם הריהוט הקיים תופס שטח רצפה יקר ערך, חשוב על החלפת פרטי ריהוט כמו למשל שולחן מתקפל וכיסאות שניתן לערום, ובכך להגדיל את מרחב התנועה. סקור את מתקני האחסון במטבח על מנת להעריך האם הסידורים הקיימים כיום יעילים והאם יש שטח שאפשר לנצלו ולפנות אליו כלי בישול יוצאי דופן אשר לא משמשים אותך ביומיום.

תאורה טבעית יכולה לשפר את תנאי העבודה, וכך גם תוכנית טובה של תאורה מלאכותית. הגזמה בתריסים או בווילונות מצועצעים עלולה לחסום את כניסת האור ולהפוך את המטבח לעגמומי ומשעמם.

עקב התבלות טבעית או שינויים באופנה, מראה ארונות המטבח עלול להפוך לשחוק ועייף. אם החלוקות הפנימיות שבארונות וההתקנות בתוכם עדיין מספק, השתדל לשנות רק את החלק החיצוני דבר אשר יחסוך ממך את עלויות שיפוץ מטבח אך יעניק מראה רענן וחדש.

אריחים, צביעה, אבן טבעית, טפטים וציפויי עץ מעניקים את הרושם החזותי לקירות המטבח ולמשטח מאחורי הכיריים. ניתן להשיג מגוון אינסופי של תוצאות באמצעות שילוב צבעים ומרקמים שונים כדי ליצור חזות שונה שתעלה בדרגה את המטבח הנוכחי ותחבר יחדיו את מרכיביו השונים.

אוסף מעניין של כלי בישול או כלי חרס, מדף ועליו כלי מטבח "זוהרים"- אלה ודומיהם יוצרים נקודות מוקד נחוצות ברחבי המטבח. במידה ולא ניתן לנקות בקלות תצוגות אוספים אלו ערוך אותן מאחורי דלתות זכוכית.

רענון המראה הכללי של המטבח באמצעות החלפת הדלתות, הברזים והקרמיקה בהחלט מוביל לשינוי משמעותי באופיו החזותי של המטבח, אך חשוב לזכור שהוא נותן מענה אך ורק להיבט החזותי ולכן שקלו בכובד ראש את מידת הכדאיות בשיפוץ שכזה מאחר והתשתית הישנה עדיין קיימת. לעיתים מה שבאמת המטבח זקוק לו הוא דווקא רענון והחלפת החומר הישן המהווה בסיס למטבח ונמצא דווקא במקומות שאינם נראים לעין. לעיתים מתברר שעלות שיפוץ המטבח עלולה להשתוות למחיר של מטבח חדש ואז כדאי לשקול מהו הרווח משיפוץ והאם לא כדאי כבר להחליף את המטבח.

רוב השיפוצים נעשים במסגרת מגבלות תקציביות, אך אין תחליף לאיכות. התייעץ עם האדריכל שלך באשר לאופן המוצלח ביותר לשינוי המבנה. כך או כך העקרונות בתכנון מטבח חדש זהים לעקרונות בשיפוץ המטבח ונועדו להפוך את החלל ליעיל יותר, נעים יותר ועמיד יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here