חברות מטבחים – יש כל כך הרבה, אז איך בוחרים?

0
12884
חברות מטבחים - יש כל כך הרבה, אז איך בוחרים?

אם בעבר הרחוק מטבח בישראל היה משהו חד גוני, נדוש ודי אפרורי, היום יש אין ספור חברות מטבחים וסגנונות עיצוב שונים. עולם המטבחים התפתח מאוד וגם ההבנה של הציבור כי המטבח הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל בית, לכן יש סוגי חברות מטבחים המתמחות בסגנונות שונים: חברות בהתאמה אישית וחברות המציעות פיתרון כללי יותר. בקטגוריה זו ננסה לספק סקירה על חברות מטבחים מבחינת סוגים, טיפים לבחירת חברת מטבחים וכדומה.

המבחר פשוט עצום!

כל חיפוש אחר מטבחים באינטרנט מספק לגולש אין ספור תוצאות של עיצובים, חברות מטבחים וחברות ציוד למיניהן. מדובר על תחום שהיקפיו פשוט אדירים בישראל כיום, ובפועל, מרוב מבחר, קשה לעיתים לדעת מאיפה להתחיל ואיך להגיע להחלטה. כמות החברות ובעלי המקצוע שעוסקים במטבחים היא רחבה ומקיפה את כל הסגנונות – האפשרויות ורמות התקציב, יש נגרים עצמאיים ועד חברות ענק בינלאומיות למטבחים ועיצוב, חברות שמייצרות את כל המטבח ממש מאפס וחברות שמייבאות את המטבחים ממפעלי איכות בחו"ל ורק מבצעות התאמות ספציפיות בבית הלקוח.

מרוב היצע עצום של חברות מטבחים וכמות האפשרויות שתחום מרתק וצבעוני זה מציע, אפשר לחשוב שהציבור בישראל רק בונה מטבחים ומשפץ כל הזמן. כל מי שהתחיל להתעניין בתחום או הזמין פעם מטבח חדש יודע שמדובר על תחום לא זול במרבית המקרים וכזה שמצריך מחשבה רבה של הלקוח ושל ספק השירות לגבי הפיתרונות הטובים ביותר והתאמה אישית לכל מטבח ובית. כך שברור שרכישת מטבח חדש או שיפוץ של המטבח הקיים אינן פעולות שכל משפחה עושה פעם בשנה או אפילו בכל כמה שנים, זוהי השקעה חשובה שעושים בבית או דירה חדשים, בשיפוץ אחרי שנים של שימוש במטבח ישן וכן הלאה. ההבנה של חשיבות המטבח והעובדה שהישראלים הרבה יותר מבשלים בבית ומבינים בקולינריה, כל אלו תרמו לפריחה הנוכחית של חברות מטבחים ושל התחום בכללותו.

חברות מטבחי יוקרה

סוג מסוים של חברות מטבחים שנכנס לשוק הישראלי לפני שנים אחדות והוא כיום נפוץ יותר, למרות פנייתו לקהל יעד יחסית מצומצם, הוא מטבחי יוקרה. אלו חברות מטבחים המתמחות במטבחים יוקרתיים במיוחד מבחינת עיצוב, חומרי בנייה, רמת גימור, מוצרי חשמל וציוד נלווה וכל היבטי המטבח. רבות מחברות מטבח יוקרתיות אלו מפעילות אולמות תצוגה במיקומים אסטרטגיים מתאימים – למשל הרצליה פיתוח ואזורים יוקרתיים של תל אביב. חלק של חברות מטבחים אלו הן למעשה סניפים של חברות בינלאומיות לעיצוב וייצור מטבחים, וחלק חברות מקומיות שמציעות עיצובים מקוריים, מוצרים וחומרים מחו"ל וכדומה.

הקו המרכזי והנפוץ ביותר של חברות יוקרתיות אלו הוא מטבחים מודרניים – עיצוב נקי, צבעים עזים, קווים ישרים וברורים, מוצרי חשמל מעוצבים ואיכותיים וכדומה. אלו לא מטבחי עץ כפריים אלא מטבחים בעיצוב חדשני שיש שאוהבים אותו מאוד ויש שמרגישים שהוא מנוכר ומרוחק מדי. מן הסתם רמות המחיר של מטבחים אלו גבוהות מאוד ומטבח שלם לרוב יעלה על סכום של 100,000 ש"ח והשמיים הם הגבול מבחינה זו.

חברות מטבחים קטנות / כלליות

סוג נפוץ מאוד של חברות לעיצוב וייצור מטבחים הוא חברות קטנות ו/או כלליות. אלו מציעות מטבחים טובים ואיכותיים, אך לא ברמות המחיר, העיצוב והחומרים של מטבחי היוקרה. חלק מחברות אלו פועלות בפריסה ארצית וחלקן הגדול יותר מציע שירות בעיקר לאזורים מסוימים בארץ. מבחינת מחירים, חברות מטבחים לרוב נמצאות על הטווח הממוצע והבינוני של מחירי מטבחים.

קניית מטבחים מוכנים

בשנים האחרונות הפך נפוץ יחסית לרכוש מטבח מוכן מטעם חברות מטבחים ועיצוב למיניהן. ניתן למשל למנות חברות כגון איקאה מטבחים, הום סנטר, וגם חברות יוקרתיות יותר שפועלות הן בשוק היוקרה והן בשוק הביניים כמו רגבה למשל. פיתרון זה הוא מטבח מעוצב ומוכן שניתן לקנות, אין התאמה אישית של כל חלק במטבח אלא רק התאמה של מידות ומאפיינים ספציפיים מאוד למימדים של מטבח הלקוח. אלו מטבחים טובים שמציעים רמת מחיר נמוכה יותר בגלל הכלליות שלהם, ניתן למצוא שלל עיצובים וסגנונות.

חברות לשיפוץ ושדרוג מטבחים

פיתרון שתמיד היה קיים ופעיל לצד חברות מטבחים גדולות יותר הוא נגרים פרטיים, אלו מציעים שירותי נגרות כלליים אך אין ספק כי מטבחים הם גולת הכותרת עבור רובם. זהו מטבח בהתאמה אישית לחלוטין, הנגר מתכנן את המטבח ויוצר משהו יחסית ייחודי ומתאים במיוחד לאותו מטבח ומשפחה. נגר פרטי בונה את המטבח "מאפס" ומבחינת התאמה אישית זו בין האפשרויות הטובות. כמובן שיש נגרים איכותיים ויקרים יותר וכאלו פחות מקצוענים וזולים יותר – חשוב לבחור איש מקצוע "עם קבלות" ותוצאות שאפשר לבחון בשטח.

חברות לחידוש ושיפוץ מטבחים

חברות מטבחים כוללות כמובן גם חברות ונגרים שמספקים שירותי חידוש / שדרוג מטבחים קיימים. כאן לא מדובר על מטבח חדש לחלוטין אלא על שינויים קלים או הוספת יחידות במטבח קיים. לרוב מדובר על חברות מטבחים קטנות יותר ועל נגרים פרטיים, משום שהיקף העבודה יחסית למטבח חדש הוא פחות כמובן, ניתן לחדש מראה של ארונות, לשפץ פגמים וציוד ישן, להזמין ארונות או יחידות חדשות, להתאים את המטבח לציוד בישול חדש וכן הלאה.

טיפים לבחירת חברת מטבחים

  • לבחור חברה שמתמחה בסגנון הרצוי – כפרי, מודרני, קלאסי, מעוצב, עץ מלא וכו'.
  • ללכת מראש לראות מטבחים של חברות מטבחים רלבנטיות שאותן בוחנים.
  • ללכת על חברה בעקבות המלצה של חברים או מכרים מרוצים.
  • יש המון חברות איכותיות אז חשוב להישאר במסגרת התקציב וכמובן לקבל הצעת מחיר כוללת ופרטנית.
  • לבחון חברות מטבחים שפועלות באזור בית הלקוח, חברה שתוכל לספק שירות מהיר וזמין להתאמות ותיקונים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here