טוחני אשפה למטבח

0
3595
טוחני אשפה למטבח

קניית טוחן אשפה מחייבת אתכם בלמידה והיערכות מקדימה – יש להתחשב במהירות, בכוח וביכולת ההכלה. גם כאן חשוב להיעזר במפרט טכני מדויק לפני הקנייה. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הקנייה בשלום. החל משלב ההתקנה, ועד התחזוק.

טוחני אשפה למטבח הינם מוצרים מסובכים יותר מכפי שנראה, בחירת טוחני אשפה למטבח דומה במעט לבחירת מחשב נייד. טווח המחירים נע בין אלף שקלים לטוחנים פשוטים, ועד כמעט עשרת אלפים שקלים לטוחנים חזקים במיוחד. לטוחני אשפה למטבח יתרונות רבים בתפעול השוטף של המטבח ובניקיון הכיור שלנו – טוחן אשפה דואג לנקות ולטחון את כל הלכלוך והמזון המצטבר בכיור שלנו ולהשאיר נקי ונעים להמשך עבודה. אחד היתרונות הכי חשובים של טוחן אשפה, הוא ששאריות אוכל, שבדרך-כלל היינו זורקים בזבל והיו גורמים לריחות לא נעימים במטבח, נזרקות ישר לטוחן אשפה שמעלים אותם במהירות.

טוחני אשפה למטבח – ההכנה הדרושה

ראשית יש לוודא כי יש די מקום מתחת לכיור מטבח להתקנת הטוחן, וכי לא מצויים צינורות, ברזלים או כל דבר אחר המפריעים להתקנתו. בנוסף לפני התקנת הטוחן יש לוודא כי יש מקום מתאים להתקנת מפסק ושקע חשמלי על מנת שניתן יהיה לחבר אליו את כבל הטוחן. כמו כן מומלץ שצינור הכיור יהיה צינור ישר, מהרצפה ועד הכיור, זאת על מנת שיתאפשר מעבר של הפסולת. מומלץ עוד יותר שצינור הכיור יתחבר פשוט ישר לביוב. בעניין פתח הכיור יש לוודא כי פתח הניקוז אינו קטן מ 3.5 אינצ'.

טוחן אשפה למטבח – ההתקנה

ההתקנה היא השלב הפשוט, היא אינה מצריכה מכם כל מאמץ מיוחד, זאת משום שרוב החברות שולחות לביתכם בעל מקצוע מטעם החברה על מנת להתקין את הטוחן. עם זאת יש לזכור כי מחיר ההתקנה בדרך כלל אינו כלול במחיר הטוחן, ויש לשאול מראש האם המחיר כולל או לא כולל התקנה, ומה מחיר ההתקנה.

פירמות מובילות ועלויות

החברה המובילה כיום בתחום טוחני אשפה למטבח הביתי הינה EVOLUTION. גם בחברה זו ישנן מספר איכויות, אך טווח המחירים הממוצע הוא כ 3500 ₪ לערך. אחריה ISE עם טווח מחירים הנע בין 1500-2500 ₪. טוחנים מסוג אמרסון וקופר ניתן למצוא במחירים זולים יותר של כ 1000 ₪ בלבד ולעיתים אפילו פחות. המחיר איננו רק פונקציה של הפירמה, ישנם מספר משתנים המשפיעים על המחיר.

ראשית- כוח סוס. טוחני אשפה נמכרים יותר בהיקפים של 7/10 כוח סוס במקרה של טוחן חזק, וחצי כוח סוס במקרה של טוחן בינוני-חלש. שנית- מספר שנות האחריות. ישנם טוחני אשפה למטבח המגיעים עם 6 שנות אחריות, לעומתם אחרים עם שנה אחת בלבד. שלישית- מספר הסיבובים לשנייה. כמובן שמספר גבוה של סיבובים עובד מהר יותר מאשר טוחן המבצע מספר נמוך של סיבובים. כל אלו משפיעים גם על המחיר, כמו עוד כמה פרטים כגון האם הטוחן מגיע עם מפסק פניאומטי והגנה מפני עומס יתר.

טיפול, תחזוקה וניקיון

על מנת לשמור על טוחן האשפה שלכם, יש להקפיד שלא לזרוק פנימה דברים שהוא אינו יכול לעכל, כגון נייר כסף, פלסטיקים, עצמות, ניילונים ומתכות. גם דברי מאכל נוקשים מומלץ שלא לזרוק, כגון קלחי תירס, חרצני גרעינים, גבעולי פטרוזיליה, סלרי וכו'.

בנוסף- על מנת למנוע ריחות רעים בחדר מטבח וגם בשאר חלקי הבית – יש לזרוק מידי פעם פלח לימון או פרי הדר אחר, אלו יכולים לסייע לריענון וניקוי. מומלץ גם לשפוך קרח מידי פעם בפעם, זאת על מנת לשמור את הטוחן בכושר. כדאי לשפוך מים אחרי כל טחינה אל תוך הטוחן, יש הממליצים שיהיו מים חמים בתוספת סודה לשתייה.

כדאי לאסוף טיפים נוספים ומידע רב ככל הניתן לפני תחילת השימוש, זאת משום שהזמנת טכנאי לתיקון הטוחן אחרי תקופת האחריות בדרך כלל אינה משתלמת. טוחן אשפה איננו מוצר נפוץ בחברה הישראלית ולכן לא פשוט למצוא הכוונה ועזרה בתחום. גם לא באינטרנט, אם אתם חייבים, עדיף שתחפשו אתרים באנגלית, טחינה נעימה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here