כיצד תבחרו חיפוי מתאים למטבח שלכם?

0
2958
כיצד תבחרו חיפוי מתאים למטבח שלכם?

חיפוי למטבח לא היה ביטוי נפוץ או מפותח מאוד בעולם המטבחים של פעם. חיפוי למטבח לרוב שימש כאלמנט פונקציונאלי השומר על הקירות החשופים שמעל הכיור והכיריים מפני לכלוך ורטיבות. ברוב המקרים נהגו להשתמש בקרמיקה פשוטה בצבעי אדמה או להמשיך משטח של שיש למטבח עד הקיר, מה שהיה קל או זול יותר היה מתקבל. אך כיום, עם התפתחות תחום עיצוב המטבח, התפתחה מודעות גדולה לחשיבות האסתטיקה של החיפוי, שכן אזור החיפוי עשוי להשתרע על שטח גדול וארוך, ויש לו השפעה על המראה הכללי במטבח. מאז מוקדשת תשומת לב רבה בבחירת חיפוי למטבח, כי כל בחירה עשויה לשנות את מראה המטבח ואופיו.

אז כיצד לבחור את החיפוי המתאים?

ראשית יש להתחשב במראה הכללי במטבח. חיפוי זכוכית למשל, המקנה למטבח אופי "קר" יותר ומודרני, לרוב לא יתאים לארונות של מטבחים מעץ מלא בעיצוב כפרי. חיפוי משיש בצבעי אדמה, לרוב לא יתאים למטבח בקו נקי ומודרני. בנוסף יש לחשוב על מידת היכולת להחליף ולשדרג חיפוי. במידה ואתם אנשים שנוטים לשפץ ולשנות את ביתכם מידי פעם בפעם, תוכלו להתפרע עם חיפוי מקורי ומיוחד, וללכת עם האופנה. אך אם אינכם מתכוונים להשקיע בהחלפות ושיפוצים, כדאי לחשוב על חיפוי סולידי, שיוכל להיות רלבנטי גם אחרי שתתחלף האופנה. מה גם שכדאי לבחור בחומר עמיד, שלא מתבלה במהירות. דבר נוסף הוא עניין הניקיון, אם אינכם מהמשקיעים, או שאינכם מנקים בתכיפות, לא כדאי לבחור בחיפוי בהיר, שכן במקרה כזה המטבח יראה מלוכלך בקלות. חישבו על הצבע לא רק בהיבט עיצובי, אלא גם בהיבט פרקטי ומתמשך.

סוגים שונים של חיפוי למטבח, יתרונות וחסרונות

  • חיפוי קרמיקה למטבח: חיפוי עמיד וחזק. אריחי קרמיקה גם מאפשרים גיוון ומשחק בכל הקשור לעיצוב. ניתן לבחור אריחים חלקים לרוב המשטח, ולשלב אריחים מצוירים כרצונכם. ניתן לבחור קרמיקה חלקה או קרמיקה מחוספסת. אם קשה להחליט, אפשר גם לבחור בקרמיקה בצבע אחיד ולהדביק מדבקות המיועדות להדבקה על קרמיקה, אותן ניתן להחליף בתדירות גבוהה. עם זאת, אריחי קרמיקה קשה יותר לנקות, וביחוד קרמיקה מחוספסת. זאת משום שהקרמיקה מאפשרת ללכלוך להצטבר בין החריצים הקטנים. מבחינת העלות, כאן טווח המחירים הוא הרחב ביותר, זה פשוט תלוי באריחים שיבחרו. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי אריחים זולים ביותר, לרוב אינם זולים באמת יותר, מאחר והם מתבלים מהר יותר וקשים לתחזוק וניקוי. אך את כל אלו יש לבדוק לעומק במעמד הקנייה.
  • חיפוי גרניט למטבח: אריחי גרניט- פורצלן הינם אריחים חזקים יותר מאריחי קרמיקה, אריחים אלו נחלקים לשני סוגים שונים: אריחי גרניט פורצלן הומוגניים עשויים שכבה אחת, ואריחי גרניט פורצלן מזוגגים – המורכבים משכבה חיצונית מזוגגת ואטימה בפני נוזלים כמעט לחלוטין. אריחי גרניט פורצלן הם גם בדרך כלל יקרים יותר מאריחי קרמיקה. שימו לב לא להתבלבל עם האבן הטבעית, אריחי גרניט פורצלן אינם נראים כמו אריחי האבן הטבעית.
  • חיפוי זכוכית למטבח: זהו החומר הפופולארי בתור חיפוי למטבח בעיצוב המודרני. מדובר במשטחי זכוכית שעוברים תהליך של איטום וצביעה. הזכוכית קלה לניקוי ואינה סופחת נוזלים, ולפיכך קלה לתחזוק. זאת כמובן, אם יודעים להתנהג אליה יפה, ומקפידים להימנע משריטות או מכות, שכן אלו עשויות להרוס לחלוטין את המראה הנקי והסטרילי שבחרתם. עוד יש לקחת בחשבון כי הזכוכית אינה מאפשרת משחק בעיצוב, מאחר ומדובר במשטחים. ולכן ניתן לבחור צבע ואף ציור ודוגמא, ניתן גם להרכיב את החיפוי משניים או שלושה משטחים שונים בצבעים שונים. אך לא מעבר לזה.

חיפוי למטבח צריך לבחור לאט, אל תביישו לקחת דוגמאות קטנות הביתה ולדמיין , מדובר בחלק נרחב ומשמעותי במטבח שלכם, וכדאי שתבחרו אותו בקפידה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here