מטבח ישן – האם לשפץ או לקנות חדש

0
2208
מטבח ישן - האם לשפץ או לקנות חדש

הרבה פעמים כאשר אנחנו נכנסים למטבח אנחנו לא יכולים שלא לשים לב למוצרי החשמל שמתפרקים קלות, לארון כזה או אחר שמתחיל כבר להתקלף, לשולחן שיש עליו כתם אחד יותר מדי וחושבים: הגיע הזמן לשינוי. כשמגיעים למסקנה זאת עולה השאלה: האם לשפץ או לקנות חדש? בכדי להגיע לתשובה משכילה חשוב לקחת בחשבון מספר בלתי מבוטל של אלמנטים ולענות על מספר שאלות.

  1. מה מתפרק? ראשית חשוב להבין מה מוביל להתפרקות של המטבח. במידה ומוצרי החשמל הם הבעיה העיקרית אפשר לקנות מוצרי חשמל חדשים כאשר חשוב להבין אם אפילו צעד זה הכרחי. יש מוצרי חשמל אשר ניקוי יסודי ושיפוץ על ידי איש מקצוע טוב יכול לעשות להם פלאים. שיפוץ, או ליתר דיוק, צביעה מחדש והוספה של פרטים קטנים יכול להוביל לשיפור משמעותי של המראה של המטבח כולו.
  2. כמה מתפרק? אחרי שהבנתם מה מתפרק, חשוב להבין אם בכלל יש אפשרות לשיפוץ או תיקון. לעיתים מוצרי חשמל שובקים חיים לגמרי והחלפה שלהם לא רק מאפשרת לכם שימוש במוצר החשמל מחדש אלא שינוי המטבח כולו. הכוונה היא כמובן למוצרי חשמל גדולים – מקרר, תנור וכדומה. קניה של מקרר חדש יכולה לשנות את המראה של כל המטבח ואף לחסוך מכם קניה של מטבח חדש. כמובן שכאשר אתם מוצאים את עצמכם במצב בו הכול מתפרק, כפי שקורה הרבה פעמים בבתים שנקנים עם מטבח שהיה בשימוש, במטבחים ישנים וכדומה ולא ניתן לשפץ – עדיף שלא לבזבז זמן וכסף על שיפוץ שיחזיק לטווח הקצר וללכת על קניה של מטבח חדש.
  3. תקציב – האלמנט החשוב ביותר בקבלת ההחלטה אם לשפץ או לקנות חדש הוא התקציב. אם אתם יכולים למצוא את התקציב לקנות מטבחים חדשים ואתם מרגישים שהגיע הזמן לעשות זאת, מדובר בהשקעה אשר לרוב משתלמת בטווח הארוך אולם לעיתים התקציב לא מאפשר קניה של מטבח חדש ועדיף להשקיע בשיפוץ קוסמטי. גם אם השיפוץ יחזיק לטווח הקצר, טווח זה יכול להשתנות החל מכמה חודשים וכלה בכמה שנים בתלוי בהיקף השיפוץ. שיפוץ יכול לדחות את הצורך בקנייה עד לתקופה בה יהיה לכם מספיק כסף. חשוב לשים לב שאת החישוב התקציבי צריך לעשות בחוכמה – לעיתים שיפוץ של מקרר ישן וגדול שכולל החלפה של גוף הקירור יכול לעלות יותר כסף מאשר קניה של מקרר חדש, קטן יותר.
  4. אילוצים ונסיבות מיוחדות – חשוב לשים לב לאילוצים ונסיבות מיוחדות כאשר אתם מגיעים להחלטה כלכלית ונפשית של קנייה מול שיפוץ מטבח. כך לדוגמא – אם אתם חיים בבית עם ילדים ואין לכם לאן לעבור בתקופה של בנייה מחודשת מאפס של המטבח – כדאי שתשקלו שיפוץ או קנייה בשלבים. בדומה אם אתם נכנסים לדירה שכורה אשר אתם מאמינים כי תישארו בה לטווח הארוך אך הדבר לא מעוגן בחוזה וכל שינוי הוא על חשבונכם כדאי שתשקלו ברצינות ראשית מה מותר לכם לשנות ושנית כמה משתלם לכם לשנות.
  5. תמיד תחשבו קדימה – החשוב ביותר בהשקעה כלכלית ונפשית בשיפוץ או בקנייה הוא להבין מה יוצא לכם מזה בסוף? כלומר – האם מטבח חדש ישפר לכם את כל הבית ויאפשר לכם למכור אותו במחיר גבוה יותר? האם הוא יעלה את שעות הבילוי של כל המשפחה במטבח ויאפשר לראשונה ארוחות משפחתיות בהרכב מלא? האם עוד שנה אתם עושים שיפוץ כללי ועדיף כבר לדחות את שיפוץ המטבח לתקופה זאת בכדי לעשות הכול יחד?

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here