עיצוב דלתות מטבח

0
3056
עיצוב דלתות מטבח

כמעט כל עיצוב של דלתות מטבח מתאים לקטגוריה כללית יותר, אותו כן אפשר לתאר.

  • לוח אחיד – אם אתם אוהבים קוים נקיים האופייניים יותר לסגנון המודרני, דלתות מטבח בעלות לוח אחיד יכולות להיות בחירה טובה. תוכלו להתאים מבחר חומרים כגון עץ מלא, פורמייקה ואף נירוסטה.
  • פנל מורם – דלתות מטבח שהמילואה שלהן (החלק הפנימי) עשויה בדרך כלל מלוחות עץ מחוברים. אם אתם רוצים להוסיף לדלת מראה יותר אלגנטי אפשר לחפש דלת כזו שבה השפה חרוטה. דלת כזו מתאימה יותר למטבחים כפריים חמימים ומשפחתיים.
  • פנל נסוג – דלתות מטבח אלה בנויות ממילואה שטוחה (החלק הפנימי) התפוסה בתוך מסגרת עשויה עץ מלא. המילואה עשויה בדרך כלל MDF או סנדויץ' מצופה בפורניר מאותו סוג עץ כמו המסגרת. המראה הכללי הוא מראה של תמונה במסגרת. דלתות כאלה מתאימות גם למטבחים כפריים וגם למטבחים מודרניים.
  • פנל מעוגל – דלתות מטבח שהעיצוב שלהן דומה לזה של דלתות מטבח עם פנל מורם, אלא שכאן החלק העליון של המילואה מעוגל בקשת עדינה כלפי מעלה. מתאים למטבחים בסגנון כפרי.
  • פנל "קתדרלה"– גם המבנה של דלתות מטבח אלה דומה למבנה של דלתות עם פנל מורם. אלא שכאן החלק העליון של המילואה מזכיר צורה של קתדרלה. גם זה מתאים למטבחים בסגנון כפרי.
  • פנל פסים – מבנה הדלת הוא כשל דלתות מטבח עם פנל נסוג. בדרך כלל את האפקט של הפסים משיגים על ידי חריטה. מתאים מאוד למטבחים כפריים. וגם יכול לעבוד לא רע בכלל במטבחים מודרניים.

עיצוב דלתות מטבח גוונים

לאחר שבחרנו את החומרים והגימור לדלתות המטבח, עלינו לבחור את הגוון הרצוי. רצוי להחליט על פלטת הצבעים מראש בכדי שתוכלו להתאים את מוצרי החשמל וכלי המטבח שתרכשו כמו גם את הצבע לקירות כמובן. בבחירה יש להתחשב באלמנטים שונים: גודל המטבח, אופי המשתמשים בו, התאורה בחלל המטבח ועוד.

בבחירה של גוונים בהירים אנו יוצרים תחושה של הגדלת החלל ומעבירים תחושה של ניקיון צורני האופייני לסגנון המודרני. אולם יש לקחת בחשבון כי הגוונים הבהירים מתלכלכים בקלות ורצוי לבחון היטב האם בני הבית מסוגלים לשמור על מוצר שכזה. כאשר נבחר בגוונים כהים אנו מצמצמים את תחושת המרחב במטבח ובמידה והחלל הנתון גדול יחסית אנו מצליחים ליצור תחושה מכונסת יותר, כמובן שבניגוד לגוונים הבהירים את הגוונים הכהים קל יותר לנקות ולשמור לאורך זמן.

לעיתים מראה המטבח נותן לנו תחושת כבדות וחוסר ברק, אך האפשרות לשיפוץ אינה עומדת על הפרק. ומאחר ודלתות המטבח מהוות את החזית של המטבח, רענון המראה הכללי של המטבח באמצעות החלפת הדלתות יכול להוביל לשינוי משמעותי באופיו החזותי של המטבח. מדובר באפשרות זולה יחסית אשר חוסכת את כאב הראש וההוצאות הכרוכות בשיפוץ המטבח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here