חידוש / שיפוץ מטבח

0
3328
חידוש / שיפוץ מטבח

המטבח וסביבתו הם מוקד הפעילות בבית. רבים מנצלים את המטבח לכמה מטרות שונות ולעיתים קרובות זהו האזור הפעיל ביותר בבית כולו. חידוש מטבחים חייב להיות מתוכנן באופן כזה שיהלום את צורכיהם המיוחדים של המשתמשים בו. על כן הביאו בחשבון את דרישותיהם השונות של האנשים המשתמשים במטבח. סביר להניח שבחירותיהם של רווקים או של זוג אנשי קריירה יהיו שונות מאלה של משפחה המגדלת ילדים וחיות מחמד.

האם המטבח שלנו זקוק לשיפוץ?

טרם ניגשים למלאכת שיפוץ מטבח, עלינו לנתח את החלל העומד לרשותנו ולזהות את העוצמות והחולשות הקיימים בו. בצורה כזאת נוכל גם להבין האם יש לנו צורך לעשות שדרוג / חידוש מטבח. לעיתים אנו מגלים כי החלל הנתון מגביל ופרטי מבנה כמו חלונות, דלתות או מדרגות ממוקמים שלא על פי תפיסתנו. עלינו לבחון היטב כיצד החלל הקיים מתפקד ביחס לחדרים אחרים בבית. האם כדי להגיע למטבח הנוכחי יש לעבור דרך חדרים אחרים או לעלות ולרדת במדרגות עמוסים בסלי קניות? האם המטבח מופרד מפינת האוכל – דבר אשר יחייב נדודים בלתי פוסקים בין שניהם ושימוש לא יעיל במעבר שבין זה לבין זה? והאם יש מספיק מקום במטבח לכל מכשירי החשמל הנדרשים ולארונות הדרושים?

לאחר שענינו על השאלות הללו, לפני שניגש לתהליך שדרוג מטבחים, יש להביא בחשבון אפשרויות שונות: ייתכן שמרבית הצרכים שלנו ייענו דווקא בחדר הסמוך, או כאפשרות חלופית שקלו להוריד קיר משותף, אשר ייצור חלל אחד גדול ויעניק את המטבח המושלם. יש גם להתייחס לפרטים הפחות עסיסיים אך לא פחות חשובים, האם חלון המטבח מכניס די אור טבעי והאם תאורה מלאכותית ניתנת להתאמה וכוונון נכונים? האם הכיור מספיק בגודלו והאם נוח לעמוד מולו משך זמן רב? האם קיימות נקודות חשמל ומים בכמות מספקת? האם שינוי של מיקום של חלון או רדיאטור ישחררו לנו קיר אשר על בסיסו נוכל לייצר תכנית חלופית? כמו כן חשוב להבין האם ניתן להשיג את השינויים הרצויים על ידי חידוש מטבח או שדרוג מטבח או שמא מדובר בשיפוץ טוטאלי מ – א ועד – ת.

הקצאת תקציב עבור חידוש מטבחים

לאחר שגיבשתם רעיון כללי לגבי שיפוץ מטבח המגשים את הצרכים והרצונות שלכם, החליטו על התקציב העומד לרשותכם תוך התייחסות לעלויות שינויי בנייה ותכללו בכך גם הוצאות תיקוני חשמל, שרברבות וכמובן התקנות והתאמות. שאלו את עצמכם האם תזדקקו לעזרה מקצועית של אדריכל או מהנדס לתכנון השינויים?, האם יש בידיכם אישורי בנייה מן הרשויות?, האם ביכולתכם לבצע חלק מהעבודות במו ידיכם, למשל סילוק ארונות המטבח הישנים?, היש בידכם הצעות מחיר של עבודות חשמל, שרברבות ויתר התקנות על מנת להימנע מחריגה תקציבית? האם הבאתם בחשבון הכנת חדר חלופי לבישול ואכילה בעת ביצוע השיפוץ? האם התקציב שלכם כולל את פרטי הקישוט של המטבח, למשל פריטים כמו וילונות? דעו שהתקציב גם הוא מושפע מאותה החלטה ראשונית שמבדילה בין שיפוץ מטבח לבין חידוש מטבח.

העמדת התקציב, בחינת סגנון החיים, השטח הקיים ואופן הניצול המרבי האפשרי מבחינתנו, הם רק תחילת התהליך במלאכת שיפוץ מטבח. השלב הבא כולל בחירת סגנון אשר בוחן את ההיבטים הצורניים והמעשים של בחירת ריהוט המטבח. בחירת החומרים גם היא צריכה לשקף את הצרכים שלכם. הדרך הטובה ביותר לגיבוש העדפה סגנונית היא חשיפה מרבית ככל הניתן לאפשרויות הקיימות וזאת על ידי דפדוף בעיתוני עיצוב ובפרסומות יצרנים, או באמצעות גלישה ברשת. הכינו תיק תמונות של מוצרים המתאימים לכם, בקרו בתצוגות מטבחים ולפני שתקבלו החלטה כלשהי בקשו לראות דוגמאות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here