עיצוב מודרני מול קלאסי

0
5010
עיצוב מודרני מול קלאסי

במטבח המודרני גישת המפתח היא נוחות ויעילות, לאוהבי סגנון נקי ולא ראוותני זה תתאים סוללת מכשירים ואביזרים היי-טקים ארוזה וסגורה בארונות מתוחכמים בעלי חיצוניות חלקה.

לרבים אחרים משיכה עזה לקסם שבמטבח שסגנונו מסורתי. למטבח בסגנון זה יש להתאים מכשירי חשמל מעוצבים שישתלבו במטבח מעין זה ולא ייראו בלתי שייכים או לחילופין ניתן להסוות מכשירים בארונות מתאימים. שינוי שכזה יכול להיעשות כחלק של שדרוג מטבח קיים או כחלק של חידוש מטבח ישן.

 

חומרים וגימור

בבחירת חומרים וגימורים למטבח יש לוודא כי הם מתאימים לעמידה בשחיקה ובהתבלות הצפויות. בעוד שלכה מבריקה וציפוי פורניר יתאימו למטבח שאינו בשימוש רב, מטבחים פעילים דורשים חומרים עמידים יותר ומתבלים פחות דוגמת עץ מלא ופלדת אל חלד.

אבזור המטבח

"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים", מכאן שאפילו הפריט הקטן ביותר עשוי לגרום להבדל בולט במראה הכולל של המטבח. פרזולי הארונות ואביזריהם חייבים להדגיש את מרקם הגימור וצבעו, ויחד עם זאת להיות נוחים לשימוש. ידיות מסורתיות מחרסינה, ידיות מגולפות, עיצובי נפחות עכשוויים וכיוצא בהם יכולים להאציל מגע של תחכום גם על הארון הזול ביותר.

ארונות מטבח

הגורם המאפיין ביותר של עיצוב מטבחים הוא ארונות המטבח כאשר ניתן להבחין בין הארונות העיליים לתחתונים. שינוי ארונות יכול להיות חלק מתהליך של שדרוג מטבח או חידוש מטבח. זכרו, על ארונות קיר המתוכננים ביעילות להיות נגישים ללא קשיים ולספק אפשרויות אחסון גמישות. הארונות משמשים כאזור אחסון חיוני לסוגים שונים של ציוד מטבח ושל מצרכי מזון בעלי חיי מדף ארוכי טווח אשר אנו מחזיקים במלאי. בארונות העיליים ההתאמות הפנימיות צריכות להיות מסודרות באופן שונה מאלה שבארונות התחתונים, וזאת משום שיש להימנע מדחיסה עודפת על המדפים- דחיסה העלולה להביא לנפילת מוצרים בעת פתיחת הדלת. כמו כן יש לקחת בחשבון שככל שהארונות יהיו גבוהים יותר כך הם יהיו שימושים פחות – כיוון שקשה לראות מה נמצא בתוכם. עומקם של ארונות קיר עליונים הוא בדרך כלל כמחצית מעומק הארונות התחתונים וזאת על מנת לאפשר עבודה נוחה על משטח העבודה בלי להגביל את תנועות ראשו של המשתמש. רצוי להימנע מלהצמיד ארונות למשקוף חלון המטבח במידה ואין יותר ממקור אור טבעי אחד, שכן גוש ארונות אלו ימנעו חדירת אור למטבח ויטילו על מרבית החדר צללים עמוקים.

על ארונות המטבח התחתונים להיות חזקים ועמידים היות והם סופגים את מירב השחיקה במטבח. השלד של הארון נושא במשקל משטח העבודה, הדלתות והציוד ולכן רצוי לבחור בטוב ביותר שהאמצעים מאפשרים. על הדלתות לעמוד בסגירות ופתיחות בלתי פוסקות ועל ההתקנים הפנימיים לשאת בהצלחה את משקלם הכבד של הסירים וכלי המטבח העיקריים.

ניתן להבדיל בין שני סוגי ארונות– האחד ארונות בסגנון אירופאי, נטולי מסגרת ובעלי חזית אחידה וכל הצירים בהם נסתרים. השני הוא ארון בו השלד בעל מסגרת אשר תוחמת כל מרכיב בארון, מגירה או דלת ומעניק לארון מראה כפרי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here