עיצוב ירוק למטבח

0
2309
עיצוב ירוק למטבח

בשנים האחרונות הטרנד האקולוגי משתלט על העולם ונכנס לכל מקום. אנחנו רואים מכוניות ירוקות, ארגונים ירוקים וכמובן בתים ירוקים. בשביל שבית יהיה ירוק, החדר שהכי חשוב לשים עליו את הדגש הוא המטבח. מדובר בחדר שמכיל הרבה מאוד מוצרי חשמל, מוצרים אפשריים למחזור ופתרונות ירוקים יצירתיים. בשביל שמטבח יהיה אקולוגי וחוסך אנרגיה צריך להתחיל לחשוב ירוק כבר בתהליך התכנון אבל אפשר לעשות כל מטבח ירוק גם אם הוא לא תוכנן כך.

עיצוב ירוק למטבח – תכנון

בתהליך של תכנון מטבחים, כדאי כבר בשלבים הראשונים לחשוב אקולוגי. כיום יש לא מעט אדריכלים אשר חושבים ירוק כמו גם מעצבי פנים ולכן אתם יכולים למצוא אנשי מקצוע נפלאים שחושבים ירוק. בכדי לוודא שאכן נפלתם על איש מקצוע שחולק אתכם ערכים אלה, כדאי לוודא אתו מראש. בתכנון תוכלו להתחשב בחסכון במים וייעול ניצול החשמל.

עיצוב ירוק למטבח – פחים

גם מי שלא תכנן מראשון את המטבח עם מחשבה ירוקה (כמו לדוגמא במטבחי קבלן) יכול להפוך את המטבח לירוק. הצעד הראשון לקראת מטבח ירוק יותר הוא לתת התייחסות לפחים. ההתייחסות צריכה להיות בשני מישורים – הראשון הפרדה והשני הוא קומפוסט. כאשר מתייחסים להפרדה הכוונה היא לא רק הפרדה בין פלסטיק, זכוכית ונייר אלא גם הפרדה קבועה בין אורגני ולא אורגני. ההפרדה בין שני הסוגים הללו של זבל היא שמובילה למישור השני הלא הוא קומפוסט. קומפוסט יכול לשמש בעיקר את מי שיש לו גינה לטובת דישון אבל גם דישון ביתי יכול להיות מועיל ביותר.

עיצוב ירוק למטבח – מוצרי חשמל

יש היום הרבה דרכים לחסוך בחשמל ואת רובם ניתן ליישם במטבח הביתי שלכם תוך שאתם הופכים אותו למטבח ירוק יותר. ראשית תתחילו מהמנורות – יש כיום הרבה מאוד מנורות חסכניות שניתן להתקין בכל מקום במטבח (כולל המקרר). בנוסף, יש היום מפצלים אשר ניתן לקנות אשר מייעלים את צריכת החשמל וכמובן שטיימרים גם הם מהווים פתרון מעולה. במידה ואתם ניגשים לקנות מכשירים חדשים חשוב שתשימו לב לרמת הצריכה של החשמל (צריכת האנרגיה) של המוצר.

עיצוב ירוק למטבח – חימום וקירור

צריכת חשמל לא נפסקת רק במוצרי הבסיס של המטבח כמו המנורות והמקרר אלא גם בחימום וקירור החדר. הרבה פעמים המטבח מחובר למזגן המרכזי או למערכת ההסקה המרכזית, אולם הטמפרטורה במטבח הרבה פעמים שונה מהטמפרטורה בשאר הבית. בגלל שהמטרה המרכזית של המטבח היא לשמש לבישולים, לרוב המטבח הרבה יותר חם – זה אומר שכדאי לוודא כי הכול פתוח בקיץ בכדי לנצל את הבריזה ושהכול סגור בחורף בשביל לשמור על החום. ניצול יעיל של הטמפרטורה הקיימת במטבח יאפשר לכם חסכון בקירור וחימום.

עיצוב ירוק למטבח – גאדג'טים

יש מספר גאדג'טים שמוצעים היום בשוק ויכולים לעזור לכם לשדרג את המטבח שלכם למטבח ירוק יותר. כך לדוגמא יש קופסאות מיוחדות שמשמשות להקפאה של אוכל לטווח ארוך יותר, יש שקיות שתורמות לטריות של ירקות ופירות ויש פחים שיש בהם חלוקה פנימית לפי מחזור – זכוכית, פלסטיק, נייר ואורגני.

עיצוב ירוק למטבח – טיפים

ישנם מספר דברים שניתן לעשות שלא קשור כלל לאלמנטים חיצוניים וניתן לעשות רק במטבח במטרה להפוך אותו לירוק יותר. ראשית, כאשר אתם מבשלים, תבשלו בכמויות קטנות בשביל לא לזרוק אוכל סתם. ניצול נכון של מצרכים מתחיל ברשימת הקניות שהכנתם מראש לסופר ונגמרת בכמות האוכל שנזרק – תקנו ותבשלו חכם ותוכלו לחסוך בכסף מחד ולתרום לסביבה מאידך. טיפ נוסף הוא ניצול נכון של מכשירי החשמל שלכם – אין סיבה לחמם בתנור את מה שאפשר לחמם בטוסטר אובן לדוגמא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here