איך מתכננים מטבח חדש?

0
383
קרדיט - pixabay

תכנון מטבח נכון הוא מאוד חשוב בגלל שמטבח הוא לא רק חלק יפה של הבית- עבור אנשים רבים זהו חלל שהם בוחרים להיות ולהשתמש בו במשך שעות רבות מהשבוע שלהם, והוא צריך להיות פונקציונאלי לצד זה שיהיה יפה. מטבח יכול להיות מעוצב בצורה מדוקדקת, מחומרי גלם יוקרתיים ואפילו לשלב בתוכו טכנולוגיות חדישות ומיוחדות- אבל אם הוא לא מתאים לאופי האישי שלכם, לצורת העבודה שלכם בחלל- כל היוקרתיות והחידושים לא יעזרו לכם ואתם תמצאו את עצמכם יום יום עובדים בחלל בעייתי שמפריע לזרימה הטבעית של העבודה בו. אפשר לחשוב על מטבח כמו על סטודיו של אומן או אומנית- הוא צריך להיות כזה שיעורר בכם השראה.

איך מתחילים?

אם אתם מתכננים לעשות שיפוץ ועיצוב דירה חדשה- אז גם את המטבח תוכלו לבנות מחדש וזה ייתן לכם הרבה מרחב פעולה. אם אתם לא מתכוונים לבצע שיפוץ כללי למטבח ואתם רוצים רק לחדש את המטבח הקיים- אתם יכולים לקחת נייר ועיפרון ולשרטט את מידות המטבח הנוכחי ולהתחיל לחשוב מה האורך והרוחב של חלל המטבח מקיר לקיר. סמנו לעצמכם נקודות עוגן כגון דלקת כניסה, נקודות של צנרת, נקודות חשמל ואת מיקום הדלתות והחלונות. אם אתם בכל זאת רוצים ללכת על שיפוץ כללי ולבנות את כל המטבח מחדש- נסו לחשוב אם המטבח הנוכחי כן עובד לכם בצורה פונקציונאלית ונוחה, והאם יש דברים שכן הייתם רוצים לשמר מהמטבח הקיים. אם יש דברים שלא נוחים לכם במטבח הזה- נסו לחשוב מה מפריע לכם בו

השילוש הקדוש

מהו השילוש הקדוש? הכוונה היא למרחב המגדיר את התחום של שלוש הפעולות הכי משמעותיות ונפוצות שיש למטבח- קירור, ניקיון ובישול. בפועל בעת תכנון המטבח צריך לדאוג שהמרחק בין משטח העבודה, הכיריים, הכיור והמקרר יהיו סבירים כדי שיהיה לכם נוח לעשות בהם את כל הפעולות האלה. מרחק של מטרים ספורים בין אחד לשני יכול להראות לכם אולי שולי עכשיו, אבל בעבודה היום יומית בחלל הזה אתם תראו כמה זה משפיע על הזרימה של העבודה בו. גם ברמת הנוחות וגם ברמת החיסכון בזמן.

"אירית הראל- מעצבת חללים מעוררי השראה" תשמח לעמוד לשירותכם בתהליך שיפוץ הדירה או המטבח שלכם, ולעזור לכם לתכנן את המטבח המושלם עבורכם- בין אם מדובר בשיפוץ של מטבח קיים ובין אם מדובר במטבח חדש לגמרי שאתם מתכננים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here