מטהרי מים למטבח

0
2533
מטהרי מים למטבח

לאחרונה מסתמן ריבוי אפשרויות קנייה בתחום מטהרי מים בישראל. ישנם מטהרי מים אשר מתבססים על מי ברז וישנם מטהרי מים אשר מתבססים על מים מינרלים. אז מה הכי טוב בשבילכם?

מטהרי מים למטבח אינם עוד נחלתם של המהדרין בענייני בריאות, ככל שחולפות השנים אנו עדים לעוד ועוד מחלות הקשורות במים מזוהמים, חלקיקי חלודה או אבנית במי ברז הגורמים לאבנים בכליות ובעיות נוספות. רבים החלו לצרוך את מכלי המים הגדולים המגיעים במשלוח עד הבית, אך עם הזמן החלו להתפתח מטהרי מים למטבח מסוגים שונים, המהווים תחלופה זולה יותר. עם זאת, היצע המטהרים והמסננות הינו רחב, מגוון ואף מבלבל. על כן נוטים רבים מצרכני ישראל לבחור פשוט ברכישת מים מינראליים.

סוגים שונים של מטהרי מים למטבח

ישנם מספר סוגי מטהרים הנפוצים לשימוש כיום:

מטהרים המורכבים על הברז הראשי: מבטיחים סינון לכל הברזים בבית. מטהרי מים למטבח המורכבים על ברז השתייה בלבד: אלו מסננות הנראות כמו ברז דק הסמוך לברז הראשי מעל הכיור. כך ניתן לבחור בין הברז המסונן, המיועד לשתייה, לבין הברז הראשי, המיועד לשטיפת כלים וכו'.

מסנני מים חיצוניים: אלו מסננות המותקנות על כדים או קנקנים. עם זאת, אין לדעת על פי סוג המטהר את טיבו. לכל אחד מן הסוגים השונים של מטהרי מים עבור מטבחים, ישנן שיטות טיהור שונות המשפיעות על איכות הסינון.

שיטות טיהור מים

  • סנן המכאני: זוהי מסננת המותקנת על הברזים (ברז ספציפי או ברז ראשי), כאן חשובה צפיפות המסננת, ניתן לבחור מסננות שונות בדרגות סינון שונות. מסננות אלו מסננות את חלקיקים בהתאם לצפיפות, היא אינה מסננת חומרים כימיים או חיידקים. כך גם בנושא המגנזיום והסידן האחראים על היווצרות האבנית. עלות התקנת סנן מכאני מסתכמת בדרך כלל בכמה מאות שקלים (200-500). את המסננת עצמה יש להחליף מדי שלושה עד ששה חודשים בעלות נמוכה.
  • הפחם הפעיל: זוהי שיטה לספיחת טעמים וריחות במים. הפחם הפעיל הוא פתרון מצוין להפיכת מי הברז למים טעימים לשתייה. עם זאת, הפחם הפעיל אינו מסנן, וודאי שלא חיידקים. יתרה מזו, לאחר זמן נוצרת התרבות חיידקים על גבי הפחם, ויש להקפיד להחליפו. מערכת חד שלבית של הפחם הפעיל תעלה 200-300 ₪ לערך. אך מערכת מים דו או תלת שלבית, המשלבת סנן מכאני עם פחם פעיל תעלה בין 400 ל 800 ₪).
  • אוסמוזה: זוהי שיטה רב שלבית לטיהור המים. מדובר בממברנה עדינה במיוחד, המסננת את המים לחלוטין. המים עוברים אחר כך גם לשלב הפחם הפעיל ולבסוף דרך נורת UV המחסלת חיידקים. מדובר בסינון אופטימאלי ומסיבי של המים. יחד עם זאת, הסינון המאסיבי מסנן גם חומרים בריאים המצויים במים כגון מלחים ומינראליים.

מתקן הפועל בשיטה זו יעלה, בהתאם לאיכותו, בין 1700-4000 ₪. במקרה זה חשוב לברר מה כוללת העסקה, חלקי חילוף חינם או אפילו טכנאי זמין. יש לבדוק גם את מספר שנות האחריות. לפיכך, הדבר החשוב עליו יש להתעכב בקניית מטהרי מים למטבח – הוא שיטת הסינון ולא בהכרח סוג המטהר. משווקים רבים העוסקים בשיווק מטהרי מים למטבח, משווקים מוצרים באיכות ירודה באופן מטעה ומתעתע, שיכול להיראות זול ומשתלם, אך בהמשך מתגלה כהוצאה גדולה ומצערת. החברות המובילות והאמינות בשוק הישראלי המספקות מערכות טיהור בשיטת האוסמוזה הרב שלבית הינן תמי 4 ומי רווה, שקיבלו תו תקן של מכון התקנים הישראלי. אחריהן נמצאות "המטהר", "מי צורים" ו"צלול", המספקות מערכות בשיטת סנן המכאני והפחם הפעיל.

אחרי כל זה, אפשר יהיה לשקול את הבחירה הנכונה בתוך אין סוף סוגים שונים של מטהרי מים למטבח. אם תרצו, תמיד אפשר לחזור למתקני המים המינרליים הקנויים, מיכל של 11 ליטרים עולה כ 20 ₪, למחיר זה נוסף גם מחיר חד פעמי של כ 150-200 ₪. אפשר להתחיל לשקול ולחשב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here